Vadybininkų apranga
Klausimas kaip tinkamai apsirengti visada yra aktualus, ypač, kad beveik kiekvienai moteriai pravėrus drabužių spintos duris vėl į galvą lys ta pati mintis – nėra kuo apsirengti. Vyrus, tiesa, tokios mintys kankina rečiau, bet tai anaiptol nereiškia, kad jie geriau žino kaip tinkamai rengtis dirbant su klientais.
Renkantis aprangą, pirmiausiai turite savęs paklausti kokią žinutę apie save ir Jūsų atstovaujamą organizaciją norite nusiųsti klientui?
Praktiškai visuomet šios žinutės sudedamosios dalys bus profesionalumas ir draugiškumas. Tai yra, Jūs norite pasakyti, kad su Jumis bus malonu bendrauti, Jūs esate šiltas, klientui norintis padėti žmogus, bet tuo pačiu esate savo srities profesionalas už ką Jums klientas ir moka pinigus.
Vadinasi, nors gyvename gražaus kūno ir jaunystės kulto laikais, visa apranga, susijusi su seksualumu ar Jūsų kūno grožio akcentavimu yra netinkamas pasirinkimas. Nebent Jūs atstovaujate industrijai kuri tiesiogiai susijusi su fiziniu žmogaus kūno grožiu. Tarkim, sportiška, raumeninis išryškinanti sporto klubo paslaugų pardavėjo apranga nebūtų visai prastas pasirinkimas, nekalbant jau apie sekso industrijos atstovus. Visais kitais atvejais, nepriklausomai nuo to kiek šimtų valandų praleidote sporto klube dailindami sixpacką, ar kiek dešimčių tūkstančių eurų išleidote plastikos chirurgų paslaugoms, apranga akcentuotai pabrėžti kūno grožio nederėtų. Antraip rizikuojate, kad klientui Jūsų adresu kils ne pačios dorovingiausios mintys visiškai nesusiję su Jūsų profesionalumu ir kompetencija.
Prabangi apranga yra dar vienas netinkamas pasirinkimas. Su retomis išimtimis. Pavyzdžiui jei Jūs esate Filipas Kirkorovas. Jei klientas matys, kad Jūs galite sau leisti rankinę ar kostiumą apie kuriuos jis gali tik pasvajoti, jam visai nedviprasmiškai kils mintys apie kainą, kurią jis moka už Jūsų produktą. Dar ironiškiau šioje situacijoje atrodytų Jūsų pastangos bandyti ją kelti, ar kokie nors pasibėdavojimai apie problemas versle. Be to, visi mes žmonės, o žmonėms pavydo jausmas tikrai nesvetimas. Jums tokių minčių kliento galvoje tikrai nereikia.
Apskritai kraštutinumų reikėtų vengti. Tai yra ne tik labai brangūs drabužiai. Netinkamas pasirinkimas būtų ir labai pigūs, ypač laisvo stiliaus, arba priešingai – ypač formalaus stiliaus. Nesvarbu, kad širdyje esate laisvamanis hipis, profesinėje aplinkoje, pasistenkite atrodyti kaip profesionalas, o ne žolės rūkytojas. Bet kokie aprangos ar kiti išvaizdos elementai kaip auskarai, tatuiruotės, ryškūs ir masyvūs aksesuarai, papuošalai kurie stipriai traukia dėmesį yra trikdis. Klientui gali kilti klausimų tiek dėl Jūsų kaip žmogaus vertybių, tiek dėl Jūsų kompetencijos. Apranga paprasčiausiai neturi trukdytų Jums dirbti.
Paskutinis dalykas į ką norėčiau atkreipti dėmesį kalbant apie aprangą, tai, kad Jūsų aprangos stilius turi atitikti atstovaujamos įmonės vertybes. Esate veržli ir jaunatviška technologijų įmonė – galite rengtis kiek laisviau, esate ypač konservatyvi advokatų kontora – privalomas tamsus klasikinis kostiumas. Kad nebūtų tokios situacijos, kad Jūs įžengiate į kliento ofisą pasipuošę natūraliu audinių paltu ar batais, kurie dar prieš 6 mėnesius plaukiojo Nilo upėje, ir pasakojate klientui apie tai, kaip Jūsų įmonei svarbu tvarumas, ekologija, gamtos ir gyvūnu apsauga.
Apibendrinsiu. Profesinėje srityje seksualumo, prabangos ir kraštutinumų akcentavimui ne vieta. Rinkitės nuosaikesnę aprangą tinkamai suderintą su Jūsų atstovaujamos įmonės vertybėmis.