S klientų tipas. Gyvenkime draugiškai
Toliau lukštenam žmonių tipus pagal DISC elgsenos teoriją. Šios dienos taikinyje – S tipas. Šis tipas vadinamas pastoviuoju. Jei reiktų jį sutalpinti į vieną žodį, tai būtų STABILUMAS. Jie nori kad šiandien būtų taip kaip buvo vakar, o rytoj būtų taip kaip buvo šiandien. Pardavėjams jie yra ir patys geriausi, ir patys blogiausi klientai. Geriausi, jei jie yra Jūsų klientai. Jie lojalūs, prisiriša prie juos supančių žmonių, nieko nenori keisti, todėl pardavėjams greičiau atleis jų (nedideles) nuodėmes, nei rizikuos pradėti dirbti su jų konkurentais. Blogiausi, jei jie yra Jūsų konkurentų klientai. Dėl tos pačios priežasties – juos sunku perimti iš konkurentų.
S tipo žmonės yra draugiški, mėgsta dirbti komandoje (jei tik joje nėra ryškių D tipo (kaip Donaldas Trampas) išsišokėlių. Jie yra geri klausytojai ir bendrai supratingi žmonės. Jei kada svarstysite kam išlieti nelaimingos meilės sužeistą širdį, tai vietoj pono Džeko Danielso rekomenduoju S tipo draugą, pažįstamą, ar šiaip prašalaitį. Tad visada sveika kišenėje turėti testą DISC tipui nustatyti. Maža ką… 🙂
Darbinėje aplinkoje jie gana oficialūs, jausmų nerodo, dėmesys sutelktas į procesą, o ne į rezultatą (kaip kad D tipo). Būtent todėl jiems sunkiausiai susikalbėti su D tipo žmonėmis (pvz. jų vadovais 🙂 ). Ryškiausias tokio tipo pavyzdys yra katinas Leopoldas. Svarbiausia, kad visi gyventumėme draugiškai. Jei tokio nepažįstate, tai prezidentas Valdas Adamkus taip pat puikus S tipo žmogaus pavyzdys. Vienytojas ir sutarimų bei kompromisų ieškotojas. Neatsitiktinai su Lenkija prezidentaujant V.Adamkui buvo kaip niekada geri Lietuvos santykiai.
Tačiau neidealizuokite šio tipo. Turi jis ir trūkumų. Jie sunkiai pasako „ne“, tad kartais prisiperka to ko nereikia (sutuoktiniai tuomet užsiima tokių prekių gražinimu). Jei jie nesutinka su išsakoma nuomone, jie linkę patylėti, bet… nešioja pagiežą. O atminti kaip taisyklė turi gerą…
Kaip jiems parduoti? Sukurkite jaukią ir šiltą atmosferą. Nuoširdžiai parodykite, kad Jums svarbios jų problemos. Paaiškinkite „kaip“, o ne tik „ką“. Būkite kantrūs. Jei siūlote ką nors nauja (juos beria vien nuo žodžio „nauja“), pristatykite tai paprastai, suprantamai ir kiek galima labiau įvyniotai į vatą. Duokite jiems laiko apsvarstyti Jūsų pasiūlymus. Neskubinkite ir nespauskite. Būkite pasiruošę, kad jų sprendimo reiks laukti ilgai. Kartais labai ilgai. Ir tai reikš „ne“. Tik tiesiogiai jie neišdrįs to Jums pasakyti. Veikiau naudos baltą melą.
O bendrai tai gyvenkime draugiškai! 🙂