Reputacija
Gyvename pasaulyje, kuriame praktiškai viskas tampa įmanoma. Tačiau yra keletas dalykų kurie niekada netaps įmanomais. Neįmanoma pastą sukišti atgal į tūtelę, neįmanoma išmatuoti motinišką meilę savo vaikams, neįmanoma pilnai atstatyti kartą suterštą reputaciją.
Nesunku suvokti, kad klientai bendradarbiaudami su Jumis domisi, kas Jūs per paukštis esate. Jei dirbate profesionaliai, tai su klientu proaktyviai bendraujate ir mezgate asmeninius santykius. Lengviausias būdas Jumis pasidomėti yra paprasčiausias pagūglinimas, bei panaršymas po Jūsų socialinių tinklų profilius. Pasistenkite, kad ten klientai neaptiktų nemalonių siurprizų. Tarkim, atstovaujate įmonę kuri deklaruoja tvarumą ir gamtosaugą kaip esmines įmonės vertybes, bet internetas knibžda nuotraukų kuriose Jūs su galingu keturračiu be gailesčio draskote Kuršių Nerijos miško paklotę ar su pasididžiavimu stovite prie didžiulio džipo galingu varikliu godžiai ryjančiu nemažiau kaip 18 litrų kuro 100ui kilometrų. Klientui susipažinus su tokiomis Jūsų nuotraukomis patikėti Jūsų kalbomis apie gamtos saugojimą ir puoselėjimą švelniai tariant būtų sunkoka. Panašių pavyzdžių gali būti labai daug. Tarkim atstovaujate įmonę kuri kalba apie toleranciją ir lygybę, bet socialiniuose tinkluose nevengiate homofobiškų ar rasistinių pasisakymų. Kiek Jūsų žodžiuose nuoširdumo atras klientas? Verta atkreipti dėmesį ir į savo praeitį. Kai buvote studentas fotografuotis ir kelti į internetą nuotraukas kuriose smagiai traukiate žolės suktinukę atrodė kieta. Bet jei dabar esate įmonės vadovas, kuris norite, kad klientas Jums patikėtų solidų biudžetą, turbūt nenorite, kad klientas į Jus žiūrėtų kaip į žolės rūkytoją. Kad po to nereiktų kaip vienam gerai žinomam politikui pastoviai aiškinti ir teisintis už jaunystės klaidas. Tad skirti laiko asmeninei interneto higienai yra net ne rekomendacija, o būtinybė.
Tai, lygiai taip pat aktualu ir visiems Jūsų darbuotojams dirbantiems su klientais. Klientai juos gūglins ir žiūrės ką gero apie vadybininkus, kurie su jais dirba, galima rasti internete. Aš suprantu, kad yra saviraiška, žodžio laisvė, tolerancija ir privatumas, tačiau rekomenduoju pardavimo komandose įsivesti tam tikras internetinės higienos taisykles, kad nebūtų kenkiama įmonės reputacijai. Turime suprasti, kad nėra kažkokios aiškios skiriamosios linijos tarp profesinio ir asmeninio gyvenimo. Yra tiesiog vienas gyvenimas ir viena Jūsų reputacija.
Suterštą reputacijos mundurą įmanoma išskalbti, bet jis niekada nebebus toks, koks buvo prieš tai.