Optimizmas, paprastumas, draugiškumas
Jei norite patikti kitam žmogui (pvz. klientui) turite būti optimistiškas. Suprantu, kad tokie posakiai kaip „kam dabar lengva“ ar „tik iš pradžių bus blogai, po to bus dar blogiau“ yra labai lietuviški ir plačiai paplitę, tačiau toks bendravimo stilius nėra pats patraukliausias. Nesibėdavokite. Nekraukite kitiems savo problemų. Supraskite, kad žmonėms visada svarbiausiomis buvo ir bus jų pačių problemos. Kiekvienas jų turi. Tad nereikia į kairę ir dešinę dalintis savosiomis. Apskritai, stenkitės į ateitį žiūrėti optimistiškai. Net jei ir nesate didelis optimistas, bendraudami su savo klientais pasistenkite kalbėdami apie ateitį rasti teigiamų dalykų. Venkite apkalbinėti kitus žmones. Jokiu būdu nekalbėkite blogai apie savo konkurentus, darbuotojus, kolegas, partnerius ar kitus Jūsų klientus. Apkalbinėdami kitus, Jūs savo pašnekovui nusiunčiate žinutę, kad jis pats ateityje taip pat gali būti Jūsų apkalbų objektu. Nežeminkite savęs tokiu elgesiu. Teigiamas emocijas rodykite atvirai ir nesistenkite jų paslėpti po santūrumo pokerfeisu. Norite juoktis – juokitės. Tik suprantama, viskas su protu. Buvimas optimizmu ir optimistiškas bendravimas neturi sukurti įspūdžio, kad ką tik gerai parūkėte žolės ir visas pasaulis Jums rožinės spalvos. Ko per daug, tas nesveika.
Šalia optimizmo nuo Jūsų turi dvelkti paprastumu ir draugiškumu. Ir nesvarbu, kad galbūt Jūs už savo klientą esate dvigubai vyresnis ir šviesmečiais aukštesnės kompetencijos. Visose situacijose turite išlikti paprastais ir draugiškais. Žmones visuomet atstumia arogancija, susireikšminimas, egocentriškumas, kai jaučiamės pasaulio bambomis ir visuomet pokalbį kreipiame tik apie save; robotiškas šaltumas ir emocijų nerodymas, dažnai būdingas intravertams. Tai sukuria apatijos ir abejingumo įspūdį. Kadangi pats esu intravertas, žinau, kad išoriškas šaltis nebūtinai reškia, kad žmogus iš tiesų yra šaltas ir abejingas. Bet supraskite, kad klientai mūsų minčių neskaito, bet visada mato kaip mes elgiamės, atrodome, koks mūsų bendravimo būdas. Tad kartais plačiai nusišypsoti juk nėra taip sunku. Pabandykite, patys įsitikinsite ????
Apibendrinsiu. Atminkite tris žodžius su kuriais turi asocijuotis tai, kaip Jūs bendraujate su savo klientais – optimizmas, paprastumas ir draugiškumas.