Nepriklausomybė
Vienas gražiausių lietuviškų žodžių yra „nepriklausomybė“. Jei norite būti partneriu savo klientui, būtina sąlyga yra kliento pagarba Jums. Tam yra būtina bent trijų tipų nepriklausomybė nuo kiekvieno kliento, koks didelis ir svarbus jis bebūtų.
Pirmiausiai tai yra kompetencinė nepriklausomybė. Tai reiškia, kad kokia bebūtų situacija Jūs negalite leisti klientui Jus mokyti, kaip Jums reikia dirbti. Klientas yra savo srities profesionalas, o Jūs savo. Taškas. Jei leisite klientui Jus mokyti, klientas paprasčiausiai Jūsų negerbs. Jokiu būdu nekalbu apie tai, kad kliento nuomonė nėra svarbi, ar kad nereikia išklausyti kliento nuomonės. Kalbu apie tai, kad klientas visada turi jausti, kad Jūsų srityje, jis yra dabar ir bus ateityje mažesnės kompetencijos negu Jūs. Jūs už savo klientus savo sritį išmanote geriau, juk už tai Jums klientai ir moka pinigus. Kai tik klientas suabejos Jūsų kompetencija, partnerystė išnyks kaip dūmas.
Antra – finansinė nepriklausomybė. Koks didelis ir reikšmingas klientas bebūtų, jis turi jausti, kad Jūs dėl jo išlaikymo nesate pasirengę padaryti bet ko. Tarkim, pasielgti neetiškai, nusižengti įstatymams ar duoti neadekvačiai žemą kainą. Jei tik klientas pajus, kad jis Jums yra kritiškai svarbus, atsiranda rizika, kad jis tuo ims naudotis – reikalauti vis daugiau, mokėti vis mažiau. Gerbs Jus taip pat vis mažiau. Todėl klientas visuomet turi justi, kad jei nutiktų taip, kad Jūsų keliai išsiskirs, Jums pasaulis nesugrius. Jūs ir toliau sėkmingai dirbsite su kitais klientais.
Trečia – emocinė nepriklausomybė. Visi mes esame žmonės ir emocijos yra neatskiriama mūsų gyvenimų dalis. Vis tik, jei norite būti profesionalais ir partneriais savo klientams, turite gebėti jas suvaldyti. Jei klientas dėl kokios nors priežasties yra euforijoje ir jam visas pasaulis staiga tapo rožinės spalvos, turite būti žemės druska savo klientui ir neleisti jam priimti prastų sprendimų remiantis vien optimizmo banga. Kaip ir priešingai, jei klientui visas pasaulis pasidarė nemielas ir viskas bus tik blogiau, negalite leisti, kad ir Jūsų sprendimus lemtų vien tik tamsios spalvos. Stenkitės, kiek tai įmanoma, atsiriboti nuo kliento nuotaikų, tam kad išliktumėte racionalūs. Tam, kad Jūsų racionalus ir blaivus protas padėtų klientui priimti tinkamus sprendimus.
Apibendrinsiu. Kiekvienam partneriui būdingos bent 3 nepriklausomybės nuo kiekvieno kliento – kompetencinė, finansinė ir emocinė. Nepriklausomybė reiškia pagarbą. Partnerystė be pagarbos neįmanoma.