Kompetencijų balansas
Kompetencijų balansas yra būtina sąlyga dirbant su klientu, kad klientas jaustų Jums pagarbą, bet iš kitos pusės nesijaustų nepilnaverčiu prasčioku.
Kompetencijų balansas pasiekiamas tuomet, kai klientas aiškiai jaučia, kad tam tikroje srityje Jūs esate už jį gerokai pranašesni, bet yra ir sritis, kur klientas už Jus daug pranašesnis.
Tad apie viską nuo pradžių.
Jei norite, kad klientas Jus gerbtų, turite žinoti ar gebėti tai, ko nežino ar negeba Jūsų klientas. Kitaip tariant, kad jis Jumis šiek tiek žavėtųsi. Geriausia, kad tai būtų kompetencija srityje už kurią klientas Jums ir moka pinigus. Vadinasi, negalite leisti, kad klientas Jus mokytų kaip Jums reikia dirbti, bei diskusijose, kurios yra susijusios su Jūsų atstovaujama sritimi, Jūsų žodis turi būti paskutinis. Ne kliento. Jei tik klientas pajus, kad jis už Jus net ir Jūsų srityje yra nemažiau kompetentingas, pagarba ir autoriteto jausmas bus negrįžtamai prarasti. Norint tapti nepakeičiamuoju partneriu, jums mažiausiai reikia prarasti pagarbą ir autoritetą.
Iš kitos pusės neturite prieš klientą atrodyti visažiniu visų galų meistru. Niekam nepatinka tobulybės. Tad tam, kad išlaikytumėte kompetencijų balansą turite suteikti galimybę ir klientui pademonstruoti pranašumą tam tikroje srityje. Tarkim, Jūsų klientas yra automobilių srities atstovas. Paklausti patarimo renkantis automobilį būtų puikus ėjimas. Jūs suteiksite savo klientui puikų šansą pademonstruoti savo kompetenciją. Visiems tai patinka. Kitas puikus būdas yra komplimentai. Negailėkite jų. Lietuviams, ypač vyrams, komplimentų sakymas yra gana svetimas. O visai be reikalo. Komplimentus taip pat reikia mokėti sakyti. Pirmiausiai jie turi atitikti tikrovę, nes priešingu atveju tai skambės kaip lindimas ten kur saulė nešviečia. Taipogi, jie turi būti sakomi ne per dažnai, ne per saldžiai, turi skambėti natūraliai, pasakyti laiku ir vietoje.
Apibendrinsiu. Kuriant santykius su klientu stenkitės išlaikyti kompetencijų balansą. Parodykite klientui, kad tam tikroje srityje Jūs esate pranašesnis, bet iš kitos pusės tam tikroje srityje leiskite klientui būti pranašesniu už jus. Pusiausvyra užtikrina apipusią pagarbą ir