Koks šiandien puikus oras!
Small talk‘as. Lietuviškai smoltokas. Tai trumpas pokalbis nuo to momento kai Jus pasitiko klientas (arba retesniu atveju Jūs pasitikote klientą) iki kalbos apie tai, dėl ko susirinkote pradžios. Tai gali atrodyti smulkmena (apie ką kalbą ir pats pavadinimas smoltokas), bet taip nėra. Jei tai yra pirmas susitikimas su klientu, tai kalba eina apie pirmą įspūdį (o pirmas įspūdis gali būti tik vienas), kuris nėra toks jau ir nereikšmingas. Taigi, apie ką turėtų būti smoltokas? Dvi paprastos taisyklės – kalba turi eiti apie pozityvius dalykus ir būtinai susijusi su klientu. Apie orą kalba tik pardavėjai diletantai, tie kurie neturi fantazijos ir mano 67 metų teta Jadvyga iš Raseinių (ji, tiesą sakant, pastoviai apie orą tik ir kalba). Pozityvi tema reikalinga pozityvios ir malonios viso susitikimo atmosferos sukūrimui. Lietuviai mėgsta skųstis (manau tai dėl istorinio baudžiauninko mentaliteto) ir dejuoti. Tai jiems Lietuvos rinktinė pralošė, tai Vilniuj kamščiai beprotiški ir bendrai – „kam dabar lengva“? Pardavėjas profesionalas nesiskundžia ir nedejuoja. Apie klientą kalbėti reikia dėl labai paprastos priežasties – jis yra žmogus (kad ir kokioj didelėj įmonėj dirbtų, ar kad ir kokios didelės pareigos jį slėgtų). O žmonės pirmiausiai myli save ir galvoja daugiausiai būtent apie save. Kad ir koks pardavėjas yra fainas, kad ir kiek daug galite papasakoti įdomaus (pvz. kaip prieš savaitę Vašingtone gėrėte su Donaldu Trampu ir glamžėtės su Ivanka), klientui 100 kartų įdomesnis jo kastruotas katinas ar tai kaip jis sekmadienio futbolo mėgėjų lygoje sužaidė lygiom su grupės lyderiais iš Šeškinės. Tad ir kalbėkite apie futbolą ir kates. Ką daryti jei klientą matote pirmą kartą ir dar nežinote, koks pas jį namie kisulinas laksto? Kalbėkite apie tai koks fainas kliento ofisas: jei jis centre – džiaukitės kad tokioj prestižinėj vietoj, jei jis laukuose – džiaukitės, kad kaip smagu gamtoj ir pan. Jei ofisas turi išskirtinių detalių vertų pastebėjimo (pvz. Petruškevičiaus papuošta Kalėdinė eglutė) – kalbėkite apie ją! Nepamirškite, kad ir kaip būtų žiauru – Jūs asmeniškai klientui esate neįdomūs. Užtat klientas turi justi, kad jis Jums šiuo metu yra svarbiausias žmogus pasaulyje. Tad baikit vieną kartą bėdavotis ir kalbėti apie save!