Kalėdos ant nosies
Iki Kalėdų dar daugiau pusantro mėnesio, bet ofisų gyventojams atsakingiems už Kalėdinius sveikinimus klientams jau čirška užpakaliai. Juk Kalėdos į ofisus ateina anksčiau – pirmieji sveikinimai adresatus pasiekia likus maždaug dviem savaitėms iki tikrosios Kalėdų dienos. Tad šiuo metu yra pats laikas padiskutuoti kokių dovanų nusipelno Jūsų klientai. O kad nusipelno, tai faktas – vien už tai, kad jie yra JŪSŲ, o ne Jūsų konkurentų klientai. Dažnai įmonės stengiasi (ypač, kai 2008 metų krizės prisiminimai liko tik istorijos vadovėliuose) nustebinti klientus prašmatniomis, netikėtomis, originaliomis ir kartais gana brangiomis dovanomis. Mano rekomendacija paprasta – nepersistenkite. Kodėl? Todėl, kad Jūsų klientas yra būtent JŪSŲ, o ne konkurentų klientas tikrai ne dėl to kokią Kalėdinę dovaną gaus. Todėl labiausiai stengtis reikia ten, kur Jūs ir Jūsų parduodamas produktas kuria naudą klientui, o ne Kalėdų periode, kai nuo dovanų, dėmesio, šurmulio žmonės pervargsta ir kartais nuo viso to net pykinti pradeda… Ir staiga Jūs neperspėję įvirstate į kliento ofisą su nusamdytu seneliu šalčiu su barzda iš vatos, „įpiešusiu“ elniu Rudolfu, pusnuoge ne pirmos jaunystės snieguole, elfais su akordeonu ir kviečiate klientą smagiai pasišokti kičiniame ratelyje… Šitaip klientui ir Kalėdų fobiją galite įvaryti. Tai ką daryti? Tai ką turite daryti visus metus – būkite malonūs, šilti ir draugiški. Išnaudokite šventinį periodą sustiprinti neformalų ryšį su klientu – ramiai ir šventiškai išgerkite kavos, papietaukite ar pasimėgaukite taure viskio. Dovanėlė turi būti kukli ir šilta. Klientas turi jausti dėmesį ir rūpestį, o ne „įspūdžio darymą“, ar dar blogiau – tam tikrą papirkinėjimą, ar „nuodėmių išpirkimą“ už ne pačios aukščiausios kokybės Jūsų darbą. Sakysite, tai kur tuomet išskirtinumas? Būkite išskirtiniais visus metus, o ne tik per Kalėdas verskitės per galvą. Nepamirškite kodėl klientas yra Jūsų ir kiek tai turi bendra su tuo, kaip stipriai bandysite „sublizgėti“ su Kalėdinėmis dovanomis.
O jeigu su manimi nesutinkate ir manote, kad reikia „daryti įspūdį“ ir su Kalėdinėmis dovanomis visus „statyti į pavėsį“, tuomet tai signalas, kad galbūt esate superpardavėjas (apie kurį rašiau čia) arba paprasčiausias diletantas, kuris vieną dieną galbūt supras kas klientui yra svarbiausia.
Smagaus pasiruošimo! 🙂