Kaip tinkamai pradėti šaltą skambutį
Pirmo kontakto pradžia iš esmės lemia ar kontaktas bus tęsiamas toliau, ar pradžia tuo pačiu bus ir pabaiga. Tai galioja visų rūšių kontaktams – gyvam susitikimui, kontaktui elektroninėmis priemonėmis, taip pat ir šaltam skambučiui. Pagrindinė taisyklė šalto skambučio atveju – eiti tiesiai prie reikalo. Tai yra visiškai kitoks pokalbis lyginant su pokalbiais su mums pažįstamais klientais, ar asmeniniais pokalbiais. Pokalbio su pažįstamais žmonėmis metu „ėjimas tiesiai prie reikalo“ liudytų Jūsų stačiokiškumą ir mandagumo trūkumą. Yra įprasta pirmiausiai pasiteirauti apie tai kaip pašnekovas gyvuoja, trumpai aptarti einamas aktualijas ir tik po to kalbėti apie reikalus. Tačiau šalto skambučio metu galioja visai priešingos taisyklės. Jums paskambinus, pašnekovo galvoje būna tik vienas klausimas – „ko iš manęs nori?“. Todėl pokalbio pradžia „small talk‘u“ apie orą, gražų savaitgalį ir pan. yra tuščias (ir kiek erzinantis pašnekovą) laiko gaišimas. Juk per tą laiką jau galėjote įpusėti pasakodami dėl ko skambinate ir ką norite pasiūlyti pašnekovui. Taipogi nereikėtų klausti ar tinkamas metas kalbėti, ar patogu šiuo metu kalbėti ir pan. Ar kam nors gali būti tinkamas metas šaltam skambučiui? Be to, jei klientui nepatogu kalbėti, jis pats apie tai Jums pasakys ir neklaustas. Na, o pats blogiausias pokalbio pradžios variantas yra „atsiprašinėjimas už sutrukdymą“. Tokiu atveju geriau netrukdykite ir Jums nereikės atsiprašinėti 🙂