Apie ką kalbėti, o apie ką ne
Dirbant su klientais neretai kalba pasisuka ir asmeninėmis temomis, juk bendraudami su žmonėmis nekalbame vien tik apie reikalus. O kuriant ir puoselėjant su klientais asmeninius santykius, tokių pokalbių (neturinčių nieko bendra su darbu) vis daugiau. Tad kokios neformalių pokalbių temos yra tinkamos, o kokių geriau privengti?
Pati svarbiausia taisyklė – kalbėkite apie tai, kas patinka pašnekovui, o ne Jums. Nepamirškite, klientas yra dėmesio centre, tad savo ego pabandykite padėti į antrą planą. Klientas turi mėgstamą sporto šaką, skirkite bent minimaliai laiko su ja susipažinti. Tiek, kad suprasti, kad biatlone reikia ne tik greitai čiuožti, bet ir taikliai šaudyti. Jokiu būdu nepertraukinėkite kliento. Leiskite jam pilnai išsisakyti, net ir tais atvejais, kai jau žinote, ką jis pasakys. Neskubėkite eiti „prie reikalo“. Didžioji dalis žmonių mėgsta pirma apšilti, pakalbėti lengvesnėmis temomis, o tik po to imtis reikalų. Jei turite jumoro jausmą, pajuokaukite. Juokas yra pats geriausias įtampos ir susikaustymo tirpiklis. Sužinokite kuo didžiuojasi Jūsų klientas, Tai yra puikios temos pokalbiui. Gal tai jo šeima, vaikai, verslas, naujai įsigytas namas ar biuras. Tokios temos pašnekovui visada sukels geras emocijas, o juk ne kas kitas, kaip Jūs būsite šių emocijų katalizatorius.
Iš kitos pusės reikia žinoti, kokios temos yra tabu. Pirmiausiai tai politika. Venkite jos. Paslysti politinėse temose yra labai daug grėsmių. Taipogi pavojinga diskutuoti bet kuria tema, kuri prasideda žodžiu „tikiu“. Ir nesvarbu ar tai būtų Dievas, gyvenimo būdas, vaikų auklėjimas, ką reikia valgyti, o kas nesveika, verta skiepytis ar ne, žemė apvali ar plokščia. Atminkite, Jūs niekada nepakeisite kito žmogaus įsitikinimų, kiek besistengtumėte. Užtat bandydami tai padaryti turite visas galimybes susigadinti santykius. Ar Jums to reikia? Tikrai ne. Nėra tinkama tema ir praeities skauduliai. Visi jų turime. Pasistenkite, kad pokalbis nepakryptų apie praradimus, netektis, skaudžius pralaimėjimus.
Apibendrinsiu. Kuriant asmeninius santykius su klientais pokalbiui rinkitės temas įdomias klientui, o ne Jums. Bendraukite lengvai, be įtampos, nevenkite pajuokauti. Venkite politikos, tikėjimo ir įsitikinimų temų, bei visa, kas gali priminti praeities skausmą.