Aš nesu tobulas
Mes gyvename pasaulyje, kuriame visi stengiasi būti tobulais. Mes sportuojame, kad turėtumėme tobulą kūną, mes sveikai maitinamės, kad turėtumėme tobulą sveikatą, mes skaitome įvairias knygas ir straipsnius, kad savo profesiniame ar asmeniniame gyvenime būtumėme tobuli. Net atostogaudami, mes negalime atsipalaiduoti – turime stengtis, kad atostogos būtų tobulos su tobulomis nuotraukomis Instagramui. Likimo ironija yra tame, kad kiek besistengtumėme, mes praktiškai nei vienoje srityje tobulais taip ir netapsime. Na, bet bent jau reikia stengtis?
Tik… ar tikrai turime stengtis viešumoje atrodyti tobuli?..
Juk Jūsų klientas tikrai nėra tobulas žmogus. Pagalvokime, kokios mintys jam kils, jei prieš save jis matys Jus – Jos Didenybe Tobulybę. Galimi du variantai – arba jis supras, kad anokia Jūs ne tobulybė, o tik žmogus bandantis pasirodyti tuo, kuo nesąs; arba galbūt Jūs tikrai esate tas retas perliukas pasiekęs tobulumo viršūnę? Abiem atvejais klientui Jūs neatrodysite šiltas, draugiškas, malonus ir empatiškas žmogus. Juk mes visi, paprasti žmonės, prie tobulybių tarsi sumažėjame ir susitraukiame. Ar tikrai norite, kad Jūs tokius jausmus keltumėte savo klientams?
Tad užteks maivytis ir bandyti pasirodyti geresniais, nei esate iš tiesų. Nesistenkite atrodyti tobuli. Klientas turi matyti, kad Jūs esate toks pat žmogus kaip ir jis – su savais privalumais ir trūkumais. Tikrai ne ponia ar ponas Tobulybė.
Nebijokite savo klientams papasakoti, kad kartais patiriate sunkumų ar nesėkmių. Suprantama, nepamirškite blaivaus proto – dramatiškas nesėkmes geriau pasilaikykite sau. Prisipažinkite, kad yra dalykų kurių nežinote, nemokate ar nesugebate. Žinoma, tai neturi būti susiję su sritimi už kurią klientas Jums moka. Nebijokite pasijuokti iš savęs ar savo klaidų. Tam puikiai tinka įvairūs buitiniai nutikimai namuose su vaikais ar augintiniais gyvūnais, ar kokios nors juokingos situacijos iš gyvenimo ofise – ne laiku išpilta kava ar užstatytas automobilis tuomet, kai jo labiausiai reikia.
Kitaip tariant, Jūs siunčiate savo klientui subtiliai užkoduota žinutę – aš esu toks kaip ir tu – paprastas ir netobulas žmogus. Todėl mums yra pakeliui. Mes galime būti partneriais, vystyti santykius tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime.