Aš – toks kaip ir mano klientas
Ankstesniuose įrašuose ne kartą akcentavau asmeninių santykių su klientais svarbą. Nesikartosiu, kodėl reikia juos kurti ir puoselėti. Šį kartą – apie tai, kaip apskritai reikia bendrauti su savo klientais, kad jie Jus mėgtų. Juk jei nemėgs, ar kitaip tariant nejaus Jums simpatijos jausmo, tai ir santykius kurti bus gerokai sudėtingiau. Kas iš mūsų nori leisti laiką su žmonėmis, kurie mums nepatinka? Tad kaip gi reikia bendrauti, kad mes patiktumėme kitiems? Šiuo atveju, kad mus mėgtų mūsų klientai. Mėgtų ne kaip profesionalus, kaip žmones.
Galbūt gebėjimas kitiems patikti yra įgimtas? Gal tai yra charizma kurią mums Dievas davė arba ne? Juk negali kitam žmogui įsakyti „mėk mane“. Šis jausmas gimsta pasąmonėje. Gera žinia ta, kad čia mums gali pagelbėti psichologijos mokslo žinios. Taip, dalis žmonių intuityviai ir be jokių sąmoningų pastangų žino, kaip reikia su kitais bendrauti, kad Jus mėgtų. Visiems kitiems, viskas išmokstama. Iškart galiu pasakyti, kad intravertams tai padaryti yra sunkiau, bet jokiu būdu nėra neįmanoma. Ir tai tikrai ne raketų mokslas.
Pirmas dalykas, ką turime suvokti, kad žmonės mėgsta tokius pačius žmones kaip jie patys. Ir jiems nelabai patinka kitokie. Tai yra labai archaiškas reiškinys, atsiradęs tuomet kai mūsų protėviai dar gyveno urvuose. Tuo metu gyventi bendruomenėje buvo kritiškai svarbu, vienas atskiras individas neturėjo jokių šansų išgyventi. Priešingai negu šiais laikais. Būti tokiu kaip visi, buvo daug saugesnės strategija, nei individualumo demonstravimas.
Tad parodykite klientui, kad Jūs toks pat kaip ir jis. Atkartokite kūno kalbos judesius, aprangą, bendravimo manierą – balso tembrą, kalbėjimo greitį, išsireiškimų stilių, gestikuliaciją ir taip toliau. Klientas turi tatuiruotę – lyg netyčia atsiraitokite rankoves parodyti, kad ir Jūs turite. Klientas kalba lėčiau, neberkite savo žodžių greitakalbe; klientas kabėdamas daug gestikuliuoja ir mėgsta liesti kitus, nebūkite ledo karalius tarsi penktus metus iš eilės būtumėte gavęs metų buhalterio apdovanojimą.
Šalia išorinių dalykų, ieškokite, kas apskritai Jus kaip žmogų sieja su klientu – bendras gimtasis miestas, rajonas kuriame užaugote, tas pats universitetas kuriame mokėtės; bendri pažįstami; tie patys ar panašūs hobiai ir pomėgiai; analogiškos aktualijos šeimos gyvenime; panašūs gyvenimo būdai ar puoselėjamos vertybės.
Jūs turite užkoduoti ir nusiųsti klientui žinutę – aš toks kaip ir tu. Jei viską padarysite teisingai, kliento pasąmonėje bus žengtas žingsnis link to, kad Jus mėgtų. Juk kaip galima nemėgti žmogaus, kuris yra panašus į Jus pačius?