Tuoj parduosiu krūvą džiarpų ir CPMų!
Nesupratote ką ruošiuosi parduoti? Jūs tokie ne vieni. Bet tam tikrame segmente džiarpai (GRP – Gross Rating Point) ar CPM (Cost Per Mille) yra taip pat įprasta valiuta kaip kad eurai ir centai kasdieniame gyvenime. Atitinkamos srities pardavėjai per laiką taip susigyvena su parduodamu produktu ir terminais / žargonu vartojamu toje sferoje, kad pardavinėdami klientams taip pat vartoja savo profesinį žargoną ne visada jausdami, kad tai daro. O daryti to negalima! Tiksliau galima vieninteliu atveju – jei esate 100 proc. tikri, kad klientas puikiai suvokia Jūsų vartojamus terminus. Priešingu atveju geriausiu atveju klientas Jūsų nesupratęs perklaus apie ką eina kalba, bet dažnai nenorės pasirodyti „mažiau protingas“ už pardavėją ir nutylės. O čia jau bėda – NIEKAS neperka daikto kurio nesupranta. Jūsų pasiūlymas ir argumentai gali būti nuostabūs ir klientui potencialiai atnešti daug naudos, bet jei klientas nesupranta apie ką Jūs kalbate, nesitikėkite, kad jis atvers savo piniginę. Maža to, įmantrius ir nesuprantamus terminus jis gali sutraktuoti kaip pardavėjo aroganciją. Paklauskite savęs, kuriam iš mūsų malonu bendrauti su žmogumi kuris kalbėdamas vartoja mums mažai žinomus (dažniausiai angliškus) terminus? Veikiausiai nedaugeliui. Tad kalbėkite su klientais paprastai ir suprantamai, venkite profesinio žargono ir įmantrių terminų. Nebent būsite patenkinti tuo, kad klientas vietoj sutarties Jums pasiūlys metro ilgumo pažadą „pirkti ateityje“.