I klientų tipas. Prisisekite saugos diržus!
Tęsiu žmonių tipų pagal DISC elgsenos teoriją temą. Šiandien apie i tipą. Šis tipas vadinamas Įtakojančiu, arba, kaip pataisytų mano lietuvių kalbos mokytoja – darančiu įtaką. Tai patys ryškiausi, komunikabiliausi ir ekstravertiškiausi žmonės. Atlikite nedidelį testą – nueikite prie veidrodžio ir pažiūrėkite į jį. Jei prieš save matote pilką pelę, kokių ofise ar gatvėje minios, vadinasi Jūs tikrai ne i tipo žmogus. Ir tai nieko bloga 🙂 Visi tipai turi privalumų ir trūkumų. i tipą lengva atpažinti – jie kalba daug, dažniausiai apie save (kokie jie faini, nuostabūs ir nepakartojami), atsipalaidavę (atsipūtę, kartais lengvai apsirūkę), daug gestikuliuoja, juokiasi, mėgsta būti dėmesio centre, nemėgsta konfliktų. Jie šilti ir neįsitempę. Mėgsta rengtis ryškiau, tatuiruotis, seka madą, nebijo eksperimentuoti. Raudonas ar žalias paltas, štai kur klausimas! Tai kolektyvo ir kompanijos sielos. Kas jiems sekasi prasčiau – viskas kur reikia tvarkos: terminai, sutartys, taisyklės, detalės, ateiti laiku į darbą ir t.t. Jie kūrybingi ir taisyklės jiems yra nesuprantama (ir nepelnyta) Dievo bausmė.
Kaip jiems parduoti? Tam puikiai tinka neformali aplinka. Susitikite su jais ne ofise, o kavinėje šalia jo. Dar geriau jei ta kavinė ką tik atidaryta. Jie mėgsta naujas patirtis. Kalbėkite ne tik apie reikalus. Tiksliau klausykite kaip jie kalba, patiems pokalbiuose su jais kalbėti nebūtina, o ne visada ir tokia proga pasitaiko. Įvairius skaičius, grafikus, detales pasilikite sau. Jiems įdomios ryškios idėjos, nauji projektai, o ne excelio lentelės. Pasirūpinkite reikalingomis smulkmenomis – sutartys, rekvizitai ir panašūs reikalai turi būti pardavėjo rūpestis. Nevarginkite kūrėjų tokiomis smulkmenomis. Padėkite jiems nuo kalbų pereiti prie darbų. Linksmai pabendrauti smagu, bet vis tik ne to mes čia susirinkome. Sveika tai ką su jais sutariate užfiksuoti raštu. Nes jie gali… pamiršti. Ir tikrai ne iš blogos valios. Tad pardavėjo profesionalo darbas, kad sutarimai nenueitų į užmarštį.
Viena ryškiausių i tipo asmenybių verslo pasaulyje yra seras Ričardas Bransonas. Jis ryškus ir drąsus. Šalia to kad yra sėkmingas verslininkas jis yra oro balionu perskridęs Ramųjį vandenyną 🙂 Gali pasigirti ir daugiau nutrūktgalviškų žygdarbių, kurie tikrai ne visiems verslininkams yra suprantami. Kam jam to reikia? Nes jis gimė i tipu. Jam nuobodi rutina, jam reikia naujų potyrių, jis nori, kad pasaulis žiūrėtų į jį (ir, suprantama, žavėtųsi). Su jais niekada nebus nuobodu. Ypač tiems kas yra vedę į tipo moteris. Linkėjimai jiems nuo likimo brolio 🙂