Renginiai klientams
Jei apskirtai kyla klausimas ar reikia klientus kur nors kviestis ir rengti specialiai jiems skirtus renginius, tai atsakymas yra vienareikšmiškai taip. Kodėl tai reikia daryti esu rašęs anksčiau. Šį kartą – apie tokių renginių turinį.
Renginiai gali būti vieši arba privatūs, kuriuos organizuojate Jūs patys ir jame dalyvauja tik Jūsų kviesti žmonės, tai yra Jūsų klientai. Jei turite pakankamą biudžetą, rekomenduoju rengti privačius renginius, tuomet Jūs kontroliuojate tiek turinį, tiek renginyje dalyvaujančią publiką. Esate visiški renginio šeimininkai. Jei vis tik tai Jums per brangu, klientus galima kviesti į viešus renginius. Įvairūs koncertai, festivaliai, sporto varžybos tam puikiai tinka. Tik tokiu atveju vis tiek reikia pasirūpinti, kad turėtumėte kažkiek privatumo pabendrauti su savo klientais. Išsipirkite visą ložę sporto varžybose, ar tam tikrą erdvę koncerte. Jaukiau bus tiek Jums, tiek Jūsų klientams.
Renginių turinį skirstyčiau į du tipus – pramoginius arba žinių. Galimas ir miksas, kurį visuomet rekomenduoju – pramoga su žiniomis yra puikus kokteilis. Pramoginis turinys dažniausiai būna įvairūs koncertai, pasirodymai, sportas ar dar koks nors smagus laiko praleidimas. Žinių turinys dažniausiai vadinamas konferencijomis ar įvairaus formato pranešimai.
Pramoginį turinį rinkitės pagal tai, kas įdomu Jūsų klientams, visiškai nepriklausomai ar tai įdomu Jums ir Jūsų komandai. Tarkim, jei Jūsų klientai yra statybų sektoriaus atstovai pakviesti juos į Čaikovskio baletą nebūtų labai gera mintis, ar tarkim jei tarp Jūsų klientų dominuoja moterys iš grožio industrijos Bušido turnyras taip pat nėra tai ko reikia. Jei vis tik nežinote savo klientų skonio, arba jie labai įvairūs žmonės, tuomet tinkamiausia tai, kas yra populiaru plačiajai visuomenei – kaip kad muzikos žvaigždžių koncertai. 99% žmonių mielai atvyks į Lady Gaga ar Marijono Mikutavičiaus koncertą.
Žinių tipo renginiai, kaip kad konferencijos, aktualumu taip pat turi pataikyti į Jūsų klientus. Klientams pasakokite apie tai, kas jiems naudinga kaip tam tikros srities profesionalams, arba kalbėkite apie bendrąsias kompetencijas. Pastebėjau, kad čia dažnai įmonės paslysta ir pradeda pranešimuose paprasčiausiai reklamuoti save. Nelaikykite klientų idiotais. Niekam nepatinka reklama. Vertinkite klientų Jums skirtą laiką. Todėl rekomenduoju rinktis išorinius pranešėjus, savo srities profesionalus ir autoritetus, o ne patiems aiškinti kokie Jūs gražūs ir nuostabūs.
Jei renkatės žinių tipo renginį, jis neturi būti per ilgas, kad nenuvarginti žmonių. Pusdienis rimto turinio yra absoliutus maksimumas. Po rimtosios dalies privalomai turi būti ir linksmoji, kur klientai galės atsipalaiduoti, pasimėgauti skaniu maistu ir gėrimais, o svarbiausia, Jūs turėsite puikią progą pabendrauti su savo klientais lengvesnėje atmosferoje, kai rimtus veidus keičia plačios šypsenos ir juokas.
Būtent bendravimas ir yra pagrindinis tokių renginių tikslas. Taip rodomas dėmesys, mezgami santykiai, užkoduojama ir nusiunčiama klientams žinutė – mes vertiname Jus, norime su Jumis ilgai ir laimingi bendradarbiauti.